هندی خواستگاری: Netflix بکشد ‘تفرقه’ نشان می دهد قدمت باعث طوفان



“Richa زیبایی او لبخند او قد بلند و باریک تر و تمیز تحصیل کرده از یک خانواده خوب است. من می توانم به او فکر می کنم 95 علائم از 100.”

نظرات ساخته شده توسط Sima Taparia زن دوبله بمبئی بالا دلال یا دلاله ازدواج و ستاره جدید Netflix سری واقعیت هندی خواستگاری epitomise فقط چرا این نمایش به شدت تقسیم شده نظر در هند.

برای برخی از, هندی, خواستگاری نشان دهنده غیر قابل قبول تسکین از عقب استانداردهای اجباری در هند زنان به منظور دیده می شود به عنوان یک “مناسب” زن در حالی که هل دادن ناگفته شماره از کاست در زیر فرش.

برای دیگران Taparia نظرات خود صادق هستند و لازم است نمایندگی چگونه ازدواج واقعا کار در هند است. “به نظر می رسد عاقلانه او را OK اما او نه نور و روشنایی می گوید:” Taparia صراحت از یکی دیگر از مشتری است. چشم انداز برای زنانی که پوست تیره اضافه وزن و یا تحت 1.6 متر (5ft 3ins) ارائه شده به عنوان تلخ اگر نه باعث از دست داده به طور کامل.




A still from the show showing a couple walking in the rain

هشت قسمت به شرح زیر Taparia به عنوان او تلاش برای پیدا کردن مناسب مسابقات برای مشتریان هر دو در هند و در سراسر جهان به منظور راه اندازی ازدواج اغلب به نمایندگی از مشتری خود را پدر و مادر است. آن است که نشان می دهد مجموعه ای در جهان از upper-class فراوانی که در آن خانواده هند می توانیم به استخدام Taparia این خدمات گران قیمت و حتی پرواز او در سراسر جهان برای پیدا کردن آنها و یا فرزندان خود یک بازی مناسب است.

ازدواج ترتیب باقی می ماند رایج در هند است. به عنوان Taparia می گوید: در نمایش ازدواج ترتیب است فقط به عنوان “ازدواج” در حالی که آن را “عشق و ازدواج” است که صحبت از خارج از هنجار. روزنامه ها هنوز کامل از ازدواج آگهی که در آن زنان کاهش می یابد به سه خط توصیف خود را “عادلانه”, “انجام” و یا “مدرن و در عین حال سنتی” ویژگی.

هندی خواستگاری را بی چون و چرا ارائه مشتریان خود را “معیار” – معمولا عادلانه زنان از “خوب” خانواده – در صورت خاص انتقاد.

منتقدان گفته اند که نشان می دهد استمرار آسیب رساندن ایده ها در اطراف colourism و کاست – هندو سیستم سلسله مراتب که سختگیرانه تعیین کسی کلاس و وضعیت اجتماعی است. Dalits هند به پایین ترین کلاس هنوز هم تحت شایع تبعیض و سوء استفاده در جامعه در حالی که بالا تحت تملک طبقه نگه داشتن مقدار زیادی از قدرت و نفوذ است. صلیب-طبقه ازدواج در هند می توانید کشته شدند.

“هندی خواستگاری است که واقعا یک چاه مستراح casteism, colourism جنسیتی classism” نوشت: یک کاربر توییتر.




A still from Indian Matchmaking showing a man talking to older relatives

نوشتن در هند اکسپرس, Ishita Sengupta گفت: “با گیلاس چیدن مشتریان خود و assorting داستان آن را می خواهد برای گفتن با تیک تاک جعبه های کاست دین و کلاس به عنوان امری ضروری برای ترتیب داد, هندی, خواستگاری panders به غرب زل زل نگاه کردن با تبعیت و اطاعت.”

Itisha نگر, دستیار استاد در دانشگاه دهلی نو است که به تازگی از این نویسنده یک مقاله در پوست-رنگ تعصب در هندی ازدواج توصیف هندی خواستگاری به عنوان “بسیار مشکل”.

داشتن شاهد زنان اطراف او کاهش می یابد به ظاهر خود و تحقیر در ورزش از پیدا کردن یک شوهر در ازدواج ترتیب ناگار گفت که او در بر داشت که نشان می دهد “متاسفانه آشنا در سطح شخصی”. این تکرار و تاکید بر “نور-پوست” با دقت منعکس آنچه که او پیدا کرده بود در تحقیقات خود به ازدواج.

“این نشان می دهد سزاوار ماشه هشدار برای زنان هندی: شما واقعا نیاز به ذهنی آماده سازی خود را برای این نوع از regressiveness شما در حال رفتن به می آیند در سراسر این که آیا آن را مطابق طالع بینی, نوع پلیس اخلاقی است که زنان هستند نشان داده شده است را از طریق رفتن و ننگ متصل به زنان که در حال حاضر کودکان است.”

نگر افزود: “اما این مسئله بزرگ با نشان دادن راه است که آن را به ارائه تمام این. هنگامی که شما با قرار دادن این همه آسیب رساندن ایده های خارج وجود دارد در قالب این نشان می دهد شما با توجه به آن حس مشروعیت. ما باید نقد و بازجویی از این به اصطلاح ” ضوابط ویژه زنان نیست و ارائه آنها را به عنوان قابل قبول و طبیعی و بدیهی است نه ستایش این خرافاتی فال شیوه است.”

برای Dr Suraj Yengde Dalit محقق و نویسنده نشان می دهد هر دو به جشن برای افشای نژادی و طبقه پروفایل است که هنوز هم بسیار شایع در ازدواج, بلکه, انتقاد برای شکست خود را به بحث در مورد طبقه است که تا حد زیادی آنچه زیربنای کل سیستم از ازدواج ترتیب.

“ازدواج ترتیب است که فقط یک طبقه-حفظ نهاد و این مسابقه ساخت صنایع و aunties باید نقش بزرگی در تداوم این بخش به نام, فرهنگ, سنت, موسسات و غیره,” او گفت:.

هر چند که هرگز خطاب بسیاری از خانواده های برجسته در خواستگاری به نظر می رسد از یک طبقه فوقانی و عزم خود را برای ازدواج به یک “خانواده خوب” بود گفت: Yengde یک نازک-محجبه اشاره به کاست.

“این خوب است که این نشان می دهد به ارمغان آورده است این را به باز کردن اما من فکر می کنم آن است که یک شکست به بحث در مورد چگونه مرتب ازدواج در هند است که همه در مورد حفظ کاست و خلوص خانواده نسب,” او گفت:. “این قطعا تفرقه اینکه: هیچ کس نمی تواند این را نشان می دهد و بدون از دست دادن خود را گه.”

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net