Ennio Morricone نفوذ خالق موسیقی مدرن سینما درگذشت 91

Ennio Morricone این آهنگساز ایتالیایی که جوی نمرات برای وسترن اسپاگتی و برخی از 500 فیلم که از بین المللی مدیران ساخته شده او را یکی از متنوع ترین و با نفوذ سازندگان موسیقی برای سینمای مدرن درگذشت, روز دوشنبه در رم. او 91.

مرگ او تایید شد وکیل خود جورجو Assumma که گفت که آقای موریکونه پذیرفته شده بود به بیمارستان هفته گذشته پس از سقوط و شکستگی خود استخوان ران.

به بسیاری از ناظری, استاد موریکونه (تلفظ بیشتر-ah-مخروطی-ay) یک استعداد منحصر به فرد تهیه ملودیک همراه به comedies پلیسی و تاریخی, درام توسط Bernardo Bertolucci, Pier Paolo Pasolini, Terrence Malick, Roland Joffé برایان د پالما بری لوینسون مایک نیکولز, John Carpenter, کوئنتین تارانتینو و دیگر فیلمسازان.

آقای موریکونه به ثمر رساند بسیاری از فیلم های محبوب از 40 سال گذشته: Édouard Molinaro را “La Cage aux Folles” (1978) و آقای نجار “چیزی” (1982) آقای د پالما را “نجس” (1987), رومن پولانسکی را “کوره” (1988), Giuseppe Tornatore را “سینما پارادیزو” (1988) ولفگانگ پترسن “در خط آتش” (1993) و آقای تارانتینو را “نفرت انگیز هشت” (2015).

در سال 2016 آقای موریکونه برنده اول خود را رقابتی جایزه اسکار برای نمره خود را برای “هشت نفرت” یک آمریکایی غربی, رمز و راز, هیجان انگیز که او نیز برنده یک گلدن گلوب. در زندگی حرفه ای باران با افتخارات او قبلا برنده جایزه اسکار برای یک عمر دستاورد (2007) و نامزد پنج جایزه اسکار بود و برنده دو گلدن گلوب و چهار جایزه گرمی و ده ها تن از جوایز بین المللی.

اعتبار…مونیکا Almeida/نیویورک تایمز

اما این کار ساخته شده است که او را در جهان معروف و شناخته شده برای علاقمندان به سینما شد او ترکیبی از موسیقی و جلوه های صوتی برای سرجیو لئون را 1960s وسترن اسپاگتی: تیک تاک ساعت جیبی, نشانه creaking در باد وز وز مگس یک twanging یهودی هارپ فراموش نشدنی سوت, ترک خوردگی, شلاق, صدای شلیک گلوله و عجیب و غریب, ندبه “ah-ee-ah-ee-ق” با بازی در یک سیب زمینی شیرین, شکل ساز بادی به نام ocarina.

تقلید تمسخر, جعلی, چه آمد به شناخته شده به عنوان “دلار سه گانه” — “یک مشت دلار” (1964) “برای چند دلار بیشتر” (1965) و “خوب, بد و زشت” (1966) همه منتشر شده در ایالات متحده در سال 1967 ستاره دار کلینت ایستوود به عنوان “مرد بدون نام” و شد زیاد بازدید با ترکیب بودجه از $2 میلیون و درشت در سراسر جهان رسید $280 میلیون.

این سه گانه ایتالیایی گفت و گو شد دوبله و عمل بود brooding و آهسته با کلیشه نزدیک یو پی اس پی سی gunfighters چشم. اما آقای موریکونه شکستن قانون نانوشته هرگز به upstage بازیگران با موسیقی حاوی تمام آن را با خم کردن صوتی غرابت و ملودرام گونه است که بسیاری از طرفداران آغوش با cultlike ارادت و منتقدان به نام viscerally درست به آقای لئون اولیه چشم انداز از غرب قدیمی.

“در این فیلم که تاسیس شهرت خود را در دهه 1960 سری از وسترن اسپاگتی او به ثمر رساند برای آقای لئون آقای موریکونه در موسیقی چیزی جز افت” نیویورک تایمز منتقد جان Pareles نوشت: در سال 2007. “گاهی اوقات در یک conspirator گاهی اوقات یک هجو با آهنگ است که به وضوح در پیش زمینه به عنوان هر یک از بازیگران و چهره.”

آقای موریکونه نیز به ثمر رساند آقای لئون را “روزی روزگاری در غرب” (1968) و خود را یهودی گانگستر درام “روزی روزگاری در امریکا” (1984) هر دو به طور گسترده ای در نظر گرفته شاهکارهای. اما او بیشتر از نزدیک با شناسایی “دلار سه گانه” و در زمان رشد خسته از پاسخگویی برای خود lowbrow احساسات.

پرسیده شده توسط نگهبان در سال 2006 که چرا “یک مشت دلار” ساخته شده بود چنین تاثیر او گفت: “من نمی دانم. آن را بدترین فیلم لئون ساخته شده و بدترین نمره من.”

“وجد طلا” تم آهنگ برای “خوب, بد و زشت” یکی از آقای موریکونه بزرگترین بازدید. آن ثبت شده بود توسط نوازنده Yo-Yo Ma در یک آلبوم آقای موریکونه را ساخته و مورد استفاده در کنسرت با دو گروههای راک: به عنوان بسته موسیقی برای Ramones و مقدماتی تم برای متالیکا.

اعتبار…MGM

آقای موریکونه نگاه به استادی در روابط تعظیم و عینک با دسته هایی از شل و ول و سفید ، او گاهی اوقات پر از سوراخ در پالازو در رم نوشت و موسیقی برای هفته ها در پایان آهنگسازی در یک پیانو اما در یک میز. او شنیده ام موسیقی را در ذهن خود او گفت و نوشت و آن را با مداد بر روی کاغذ نمره برای تمام ارکستر قطعات.

او گاهی اوقات به ثمر رساند 20 یا فیلم بیشتر از یک سال و اغلب کار تنها از یک اسکریپت قبل از غربالگری سراسیمه. مدیران شگفت زده در محدوده خود — tarantellas روانگردان screeches و تورم و عشق تم تنش معابر از بالا, درام, با شکوه تشبیهات از قرن 18 یا وهم آور dissonances از 20 — و در نبوغ او سکوت: او با احتیاط بیش از حد موسیقی از سربار مخاطب با احساسات.

او تشکیل شده برای تلویزیون سریال مانند “The Sopranos” نوشت: حدود 100 قطعه کنسرت و هماهنگ موسیقی برای خوانندگان از جمله جوآن بائز Paul Anka و آنا ماریا Quaini ایتالیایی ستاره پاپ معروف به مینا.

آقای موریکونه هرگز آموخته به انگلیسی صحبت می کنند هرگز به سمت چپ رم به آهنگسازی و برای سال حاضر به پرواز در هر نقطه, هر چند او در نهایت پرواز در سراسر جهان به انجام ارکسترهای گاهی اوقات انجام خود را ترکیب. در حالی که او نوشت گسترده برای تلفن های موبایل او بازدید از ایالات متحده تا سال 2007 زمانی که در 78 او ساخته شده یک monthlong تور مربوط توسط جشنواره فیلم های خود را.

اعتبار…لوکا برونو/آسوشیتد پرس

او به کنسرت در نیویورک در تالار موسیقی رادیو سیتی و سازمان ملل متحد و او به این نتیجه رسیدند که تور در لس آنجلس که در آن او موفق به دریافت یک جایزه اسکار افتخاری برای یک عمر دستاورد. مجری Clint Eastwood تقریبا ترجمه سخنرانی پذیرش خود را از ایتالیایی به عنوان آهنگساز با بیان “قدردانی عمیق از همه مدیران که در دل ایمان داشتند و در من است.”

Ennio Morricone متولد شد و در رم در Nov. 10, 1928 یکی از پنج فرزند ماریو موریکونه و سابق لیبریا Ridolfi. پدر او یک نوازنده ترومپت به او آموخت به خواندن موسیقی و بازی ابزار های مختلف. Ennio خود را نوشت و برای اولین بار در ترکیب شش. در سال 1940 او وارد آکادمی ملی سانتا سیسیلیا جایی که او مورد مطالعه شیپور ترکیب و جهت.

او در جنگ جهانی دوم تجربه — گرسنگی و خطرات ناشی از رم به عنوان یک “شهر باز” در آلمانی و آمریکایی ارتش — منعکس شد در برخی از بعد از کار. او پس از جنگ نوشت: موسیقی و رادیو; و ایتالیا پخش و خدمات RAI; و برای خوانندگان تحت قرارداد به RCA.

در سال 1956 او ازدواج ماریا Travia. آنها صاحب چهار فرزند: مارکو, Alessandra آندریا و جیووانی.

اولین فیلم های اعتباری بود برای Luciano Salce را “فاشیستی” (1961). او به زودی شروع همکاری خود را با آقای لئون سابق شاگردی. اما او نیز به ثمر رساند سیاسی فیلم:Gillo Pontecorvo را “نبرد الجزیره” (1966) آقای پازولینی را “The Hawks and the Sparrows” (1966) Giuliano Montaldo را “Sacco and Vanzetti” (1971) و آقای Bertolucci را “1900” (1976).

اعتبار…لوئیجی Costantini/آسوشیتد پرس

پنج Morricone نمرات نامزد اسکار نمایش داده می شود مهارت خود را. در آقای Malick را “روزهای بهشت” (1978) او اسیر یک مثلث عشق در تگزاس تکدی حدود سال 1916. برای “ماموریت” (1986) حدود یک قرن 18 کشیش یسوعیون (جرمی آیرونز) در جنگل های بارانی برزیل, او موج به panpipe موسیقی بومی مردم که از یک مبلغ پارتی, اروپایی, ابزار, بازی کردن فرهنگی در تضاد است.

در “The Untouchables,” موسیقی او زد از مبارزه بین الیوت نس (کوین کاستنر) و آل کاپون (رابرت دنیرو) در ممنوعیت دوران شیکاگو است. در آقای لوینسون “Bugsy” (1991) در مورد کانگستر Bugsy Siegel (وارن بیتی) آن را آمیزه ای برای star-struck مخالف در هالیوود است. و آقای Tornatore را “Malèna” (2000) او هماهنگ مصائب از زمان جنگ Sicilian شهر به عنوان دیده می شود از طریق چشم از یک پسر با وسواس یک بانوی زیبا است.

صحبت آقای Pareles آقای موریکونه قرار تحسین آثار مفصل در متوسطی چشم انداز. “این تصور که من یک آهنگساز می نویسد که بسیاری از چیزهایی که درست است و درست نیست از سوی دیگر” او گفت:. “شاید من بهتر و سازمان یافته تر از بسیاری از افراد دیگر. اما در مقایسه با آهنگسازان کلاسیک مانند باخ Frescobaldi, پلسترینا یا موتزارت من تعریف خودم را به عنوان بیکار.”

Elisabetta Povoledo کمک گزارش.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de