استعمار شده جهان مدرن است. اجازه دهید آن را بازسازی.

“Decolonize این محل!” “Decolonize دانشگاه!” “Decolonize موزه!”

در چند سال گذشته در مبارزه با استعمار به دست آورده سیاسی جدید ارز — در داخل مرزهای پیر استعمار قدرت. بومی جنبش اصلاح گوشته “مبارزه با استعمار” در تظاهرات مانند کسانی که در جایگاه سنگ در برابر داکوتای دسترسی به خط لوله. دانش آموزان از آفریقای جنوبی به انگلیس روز یکشنبه با برگزاری تظاهرات تحت پرچم خود را به چالش Eurocentric دوره های آموزشی. موزه ها مانند موزه تاریخ طبیعی در نیویورک و موزه سلطنتی در آفریقای مرکزی در بروکسل بوده است مجبور به مقابله با نمایندگی خود را از استعمار آفریقا و مردم بومی است.

اما آنچه “مبارزه با استعمار?” چه کلمه به این معنی و آنچه به آن نیاز بوده است رقابت برای یک قرن.

پس از جنگ جهانی اول استعماری اروپا بازدید مدیران مبارزه با استعمار به عنوان فرایند که در آن آنها اجازه می دهد خود را به امپراتوری اتهامات به تحصیلات تکمیلی به استقلال توسط مدل سازی خود را در کشورهای اروپایی. اما در اواسط قرن 20 anticolonial فعالان و روشنفکران خواستار فوری استقلال و حاضر به مدل خود جوامع در شرایط تعیین شده توسط امپریالیستها. بین سال های 1945 و در سال 1975 به عنوان تلاش برای استقلال برنده شد در آفریقا و آسیا سازمان ملل متحد, عضویت در رشد از 51 به 144 کشور جهان است. در آن دوره مبارزه با استعمار در درجه اول سیاسی و اقتصادی است.

به عنوان بیشتر مستعمرات استقلال به دست آورد, اما, فرهنگی, مبارزه با استعمار شد بیشتر قابل توجه است. سیاسی و اقتصادی اروپا به سلطه همزمان با Eurocentrism که valorized تمدن اروپا به اوج دستاورد بشر. بومی و سنت های فرهنگی و سیستم های دانش بودند denigrated به عنوان عقب مانده و دور از تمدن. استعمار تحت درمان بودند به عنوان افراد بدون سابقه. مبارزه علیه این بوده است به خصوص مرکزی در کلنی های مهاجر که در آن جابه جایی بومی موسسات بود most violent.

آفریقای جنوبی که در آن یک حساب با تداوم مهاجر رژیم گریبانگیر ملی و سیاست پرسیده آخرین تماس برای مبارزه با استعمار در سال 2015 با #RhodesMustFall جنبش است. دانش آموزان در دانشگاه کیپ تاون هدفمند مجسمه امپریالیستی بریتانیا سیسیل رودز اما دیدم حذف آن را به عنوان تنها باز عمل گسترده تر مبارزه را سفید برتری به پایان برسد. در زیر آگهی ها “بیش از یک مجسمه” و “decolonize دانشگاه” دانش آموزان به نام اجتماعی و تحول اقتصادی برای خنثیسازی سلسله مراتب نژادی که باقی بماند در آفریقای جنوبی پس از آپارتاید رایگان, شهریه دانشگاه و آفریقا-محور برنامه درسی.

در حال حاضر تا حدودی سوار جهانی افزایش Black Lives Matter mobilizations تماس برای مبارزه با استعمار را جاروب اروپا سابق امپریالیستی metropoles. در بریستول انگلیس ماه گذشته معترضان پاره کردن مجسمه ادوارد Colston مدیر سلطنتی شرکت آفریقایی است که زیر سلطه ی آفریقایی تجارت برده در قرن 17th و 18th. در سراسر بلژیک, معترضان, متمرکز بر روی مجسمه شاه لئوپولد دوم که حکومت کنگو رایگان دولت (جمهوری دموکراتیک کنگو) به عنوان اموال شخصی خود از سال 1885 به سال 1908. پادشاه Phillipe دوم از بلژیک به تازگی ابراز “تاسف” خود را برای جد وحشیانه رژیم که موجب مرگ 10 میلیون نفر است.

استعمار معترضان اصرار نکرده فقط شکل جهان جنوب است. آن را ساخته شده از اروپا و جهان مدرن است. سود حاصل از تجارت برده سوخت ظهور شهرهای بندری مانند بریستول و لیورپول و لندن در حالی که اقیانوس اطلس اقتصاد که برده داری ایجاد شده و کمک به سوخت و انقلاب صنعتی. پادشاه لئوپولد انباشته ثروت بیش از 1.1 میلیارد دلار در امروز دلار از کنگو. چشم انداز خود را از موزه سلطنتی در آفریقای مرکزی است که باز در سال 1910 به زودی پس از مرگ او تکثیر یک روایت از عقب ماندگی در حالی که پنهان کردن خشونت بهره برداری از کنگو.

پاره کردن و یا defacing این مجسمه معترضان پشت سر هم باز ملی روایت و نیروی رویارویی با تاریخ امپراتوری. این یک استعمار حسی جهان توهم است که امپراتوری بود و در جایی دیگر.

گذاشتن پرچم جمهوری دموکراتیک کنگو در مجسمه شاه لئوپولد یا تخلیه Colston مجسمه به دریا که در آن هزاران نفر از بردگی زنان و مردان جان خود را از دست اشک از هم جدا blinders و مرز بین گذشته و حال متروپل و مستعمره. اصرار بر حضور گذشته تظاهرات آشکار در اروپا عاشقانه با خود دریدن سیاسی و اقتصادی دستاوردهای به عنوان محصول از اسارت و استعمار و استثمار.

این تاریخی حساب است تنها گام اول است. تصدیق کرد که تاریخ استعماری شکل فعلی نابرابری و سلسله مراتب است که ساختار جهان مجموعه صحنه را برای یک بعدی: پرداخت غرامت و جبران.

پرداخت غرامت است که نه تنها عمل می کنند. کارائیب جامعه در حال حاضر خواستار غرامت برای برده داری و بومی نسل کشی از انگلیس و فرانسه و اسپانیا و هلند. اگر چه کمی وجود دارد که جنبش در سطح متحده دانشگاه گلاسکو توافق سال گذشته به پرداخت 20 میلیون پوند (حدود 25 میلیون دلار) برای توسعه تحقیقات با دانشگاه هند غربی در به رسمیت شناختن چگونه دانشگاه بهره مند از سود حاصل از اطلس تجارت برده.

این Herero نامیبیا که دچار قرن 20 را اولین نسل کشی در دست آلمان نیز نامیده می شود برای جبران. تلاش های خود را دنبال موفق پیشنهاد برای پرداخت غرامت توسط مائو مائو کنیا بسیاری از آنها شکنجه در بریتانیا سرکوب از خود استقلال جنبش در اواسط قرن 20th. در زمینههای دیگر فعالان متمرکز بوده و در بازگشت از غارت آثار است که پر در اروپا موزه های بزرگ. فرانسه مثلا متعهد به بازگشت 26 سرقت آثار هنری به بنین.

اما در ایران باید نه تنها در مستعمرات سابق و روابط خود با کشورهای اروپایی. استعمار زندگی در داخل اروپا مرزها و اروپا خود را باید decolonized. سیاه, اروپا تجربه تبعیض در اشتغال و آموزش و پرورش در حال نواخته برفلد و به موضوع نژادپرستانه و خشونت در دست پلیس و شهروندان.

اتحادیه اروپا به تازگی قسم خورده که “Black lives matter” اما آن سیاست محروم کردن مردم از حقوق برابر زندانی کردن آنها در اردوگاه و آنها را غرق در دریای مدیترانه است. در خارج از کشور امپریالیسم زمانی اعتقاد بر این بود سیاسی ضرورت برای کشورهای اروپایی; امروز ضد مهاجر سیاست نقش همان نقش است. در هر صورت, اروپایی سیاستگذاران رد مسئولیت این بدبختی آنها را در مورد.

تعمیر و جبران خسارت بدهکار است به همان اندازه به اروپایی ها آن را به عنوان به سابق استعماری متحده است. این به معنی درمان سیاه اروپایی ها و همه مهاجران از استعمار جهانی به عنوان شرکت کنندگان در برابر جامعه اروپا است. و این شکل از غرامت را نمی توان به عنوان یکی کردن معاملات. به جای آن باید بر اساس ساختمان فراگیر و برابری طلب در اروپا است.

این کار آسانی نیست و نمی خواهد یک شبه اتفاق می افتد. اما ما باید به یاد داشته باشید که فقط 80 سال پیش حکومت استعماری به نظر می رسد به یک ثبات و تقریبا دائمی از ویژگی های سیاست بین المللی. تنها در سه دهه anticolonial ملی تبدیل کرده بود جهان در نقشه.

مبارزه برای برابری نژادی در اروپا یک مبارزه واقعا پسااستعماری وضعیت و ایجاد آن به طور ضمنی توسط هر سرنگون مجسمه. اگر استعمار شده جهان مدرن مبارزه با استعمار را نمی توان کامل تا جهان از جمله اروپا — تعمیرشده است.

Adom Getachew (@adomgetachew) یک استاد علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو و نویسنده “Worldmaking پس از امپراتوری: ظهور و سقوط خود مختاری.”

این بار متعهد به انتشار یک تنوع از نامه به سردبیر. ما می خواهم به شنیدن آنچه که شما فکر می کنم در مورد این و یا هر یک از مقالات ما است. در اینجا برخی از راهنمایی. و در اینجا ما ایمیل: [email protected].

دنبال نیویورک تایمز نظر بخش در Facebook, Twitter (@NYTopinion) و Instagram.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net