[ad_1]
New Delhi, Delhi, India:
The report on “State of Foundational Literacy in India” was released at a webinar on December 16, 2021 by Dr. Bibek Debroy, Chairman, EAC – PM. The webinar also had a panel discussion with experts in the field of education like Dr. Sonali Nag, Professor of Psychology and Education, University of Oxford; Dr. Nidhi Vinayak, Early Literacy and Language Specialist and Ashish Jhalani, President (International Markets), Square Panda.
دکتر دبروی در سخنرانی اصلی خود از این گزارش انتقاد کرد و گفت: “هدف گزارش رتبه بندی نیست، بلکه ارزیابی موقعیت هر ایالت / UT در زمینه سواد اساسی و پارامترهای اعداد آنها است. بر 5 رکن استوار است یعنی. زیرساخت های آموزشی، دسترسی به آموزش، بهداشت پایه و نتایج یادگیری. این گزارش به ما کمک میکند تا سیاستهای پیشنهادی را ارائه کنیم تا به بهبودهای واقعی منجر شود. این اولین گزارش است و به سرعت تهیه شد و بر چیزی تمرکز دارد که می دانیم برای همه ما مهم است، یعنی موضوع سواد ابتدایی. سواد پایه در گروه سنی 3 تا 8 سال تعیین می شود. برای ساخت شاخص از متغیرهای مختلفی استفاده شد. داده های مورد استفاده برای ساخت این شاخص می تواند عینی و ذهنی باشد. در لحظه ای که تمایل به قطع داده ها دارد، باید کمی مراقب بود. دلیل آن این است که تلاش برای ارزیابی یادگیری پایه بر اساس سؤالاتی است که در مورد سواد و ریاضیات در مطالعات مختلف پرسیده می شود. اغلب پاسخ ها به نوع سؤالات پرسیده شده و زبانی که در آن پرسیده می شود بستگی دارد. پیشنهاد این است که در آینده در صورت ارائه چنین گزارشی، زبانی که سوالات مطرح می شود باید مشخص باشد. مطالعات مختلف با استفاده از این داده ها در ساخت شاخص. این اقدامات تضمین میکند که هر کشور یک تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده دریافت میکند که به آن کمک میکند تا زمینههای اصلی تمرکز را شناسایی کند تا متعاقباً نقشهای برای دستیابی به FLN تا سال 2026-27، همانطور که در دستورالعملهای NIPUN Bharat مشخص شده است، تهیه کند. برای روشنتر شدن، اگرچه بنگال غربی در رده کشورهای بزرگ رتبه اول را دارد، اما برای درک شکافهای واقعی و حوزههای احتمالی مداخله، نیاز به تحلیل عمیق دارد. اگرچه بنگال غربی ممکن است در برخی از پارامترهای زیرساخت های آموزشی، از جمله در دسترس بودن مدرسه در فاصله 1 کیلومتری خانواده و دسترسی به برق، عملکرد خوبی داشته باشد، اما هنوز کارهای زیادی در زمینه فراهم کردن دسترسی به آموزش، حکومت و عملکرد باید انجام شود. . درک این نکته مهم است که اگرچه وجود زیرساخت یک پیش نیاز است، اما به خودی خود باعث بهبود نتایج یادگیری کودکان نمی شود. در واقع، هنگام نگاه کردن به نتایج یادگیری، سهم منابع تخصیص یافته به آموزش ابتدایی یا معلم، و نرخ ترک تحصیل در سطح ابتدایی، بنگال غربی به طور قابل توجهی کمتر از چندین ایالت دیگر است. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل نتایج یادگیری در گزارش تا حدی بر دادههای ASER تکیه میکند، که دادههای جمعیت شهری را حذف میکند و همچنین کاملاً ذهنی شناخته میشود. این خطر ایجاد تعصب نسبت به کشورهای کاملاً شهری است، برخلاف بنگال غربی، که جمعیت روستایی زیادی دارد.
به قول دکتر دبروی: «تجزیه و تحلیل نه تنها نوع سؤالات مورد استفاده در چنین مطالعاتی، بلکه همچنین زبانی که از آنها پرسیده می شود نیز مهم است. آنها تأثیر تعیین کننده ای بر نتیجه به دست آمده دارند.” علاوه بر این، برای بنگال غربی، هزینه بالای آموزش را باید در پرتو این واقعیت دید که بیشتر این جهش را می توان به افزایش حقوق معلمان نسبت داد، که بیشتر آنها تأثیر مستقیمی بر بهبود نتایج یادگیری ندارند. به طور کلی، فقدان دادههای کیفی در مورد سن پیشدبستانی در سطح ملی و ملی، مؤلفه پیشدبستانی را نیز از تحلیل دادهها حذف میکند. کیفیت آموزش باید بر پایه ای محکم از آموزش پیش دبستانی، برنامه درسی توسعه یافته، آموزش معلمان با کیفیت، که همه آنها باید توسط دولت متمرکز شود، ساخته شود. این گزارش زمینههای ممکن برای بهبود را برای هر کشور برجسته میکند و باید به این صورت دیده شود.
همانطور که توسط دکتر آمیت کاپور ذکر شده است، “این مجموعه ای از مقالات است که به تحلیل خوب و بد در مقایسه با کشورها / مکان های مختلف می پردازد. به جای اینکه به دنبال آن به عنوان معیاری برای بهترین ها باشیم، باید درک کنیم که این گزارش برای مقایسه است و اینکه چگونه می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم. بنابراین بسیار مهم است که بفهمیم 5 رکن موجود در گزارش کدامند و هر یک از 5 رکن کشورهایی دارند که عملکرد خوبی دارند. نتایج ارائه شده در این گزارش، نمای کلی از کشورهایی را که با پارامترها و ارکان مختلف عملکرد/بیش از حد انجام نمیدهند، ارائه میکند. ما متوجه میشویم که کشورهایی مانند بنگال غربی داریم که از نظر نتایج یادگیری ضعیفتر هستند.” به گفته دکتر آمیت کاپور، “این اولین گزارش است و هدف گزارش های بعدی شامل مشکلات تقسیم بین مناطق روستایی و شهری با تاکید بیشتر بر پارامترهای کیفیت برای FLN است. ما باید به آن به عنوان یک ارزیابی نگاه کنیم نه یک رتبه. وقتی به ارزیابی در ارکان مختلف نگاه میکنیم، متوجه میشویم که کشورها از نظر عملکرد متفاوت هستند و در حین حرکت رو به جلو و دستیابی به تعالی در یادگیری پایه، کارهای زیادی باید انجام شود.
وبینار را می توانید در https://youtu.be/WKYRQcol0n0 مشاهده کنید
گزارش کامل را میتوانید در https://competitiveness.in/wp-content/uploads/2021/12/Report_on_state_of_foundational_learning_and_numeracy_web_version.pdf پیدا کنید.
برای موسسه رقابت پذیری
مؤسسه رقابتپذیری، هند مرکز هند در شبکه جهانی مؤسسه استراتژی و رقابت در مدرسه بازرگانی هاروارد است. مؤسسه رقابت پذیری، هند یک ابتکار بین المللی است که در هند متمرکز شده است و به گسترش و انتشار هدفمند دامنه تحقیقات و دانش در زمینه رقابت و استراتژی، به عنوان پیشگام در 25 سال گذشته توسط پروفسور مایکل پورتر از مؤسسه استراتژی و رقابت در هاروارد اختصاص دارد. مدرسه کسب و کار. مؤسسه رقابتپذیری، هند تحقیقاتی را بر روی جمعیت محلی انجام میدهد و از آن حمایت میکند. ارائه دوره های آکادمیک و مدیریت؛ خدمات مشاوره ای را به شرکت ها و دولت ها ارائه می دهد و رویدادها را سازماندهی می کند. این موسسه رقابت و پیامدهای آن را برای استراتژی شرکت مطالعه می کند. رقابت پذیری کشورها، مناطق و شهرها و در نتیجه ایجاد دستورالعمل هایی برای کسب و کار و حکمرانی؛ و برای مشکلات اجتماعی-اقتصادی راه حل ارائه و ارائه می کند.
<p class="margin-bottom">
Submit your press release
</p>
[ad_2]
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir