پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

پیستون در اثر حرارت و دارا بودن ضریب انبساط زیاد، ( پیستون های آلومینیومی) قطرش مضاعف می شود. در عاقبت در بالای پیستون فضای بیشتری برای انبساط وجود دارد.بعضی پیستون ها از محور گژن پین تا ذیل دامنه،شیب دارند.در همین مدل پیستون،قطر در حیطه پایین دامنه از کلیه جا بیشتر است. در همین پیستون تاج پیستون ، محل حلقه ها و دامن پیستون به رخ یک واحد و یک جا ساخته می شود. گروه رینگ، طبق معمول از بالا به پایین، شامل رینگ فشار، حلقه وایپر و رینگ روغن است که همگی آن ها از فولاد یا چدن ساخته شده اند. از طرف دیگر در بعضا از موتورهای سنگین از پیستونهای آلیاژ آلومینیومی به حیث داشتن خواص رسانش گرمایی مطلوب این ماده به کار گیری می‌شود به این ترتیب که استفاده از آن ، در اختیار گرفتن بهتر حرارت محیط احتراق را فراهم آورده و بدین ترتیب سبب ساز در دست گرفتن بهتر احتراق میگردد. این رینگها که فشاری هم نامیده می شوند مانع از شکافت گاز از کنار پیستون در زمانه بالا بودن آن میگردند تا از دانسیته ایدهآل احتراق کاسته نشود. قطعه استوانه شکلی می باشد که در باطن سیلندر کلیدی اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اهمیت موتور می باشد و زمان های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. اما پرت شدن قطعات فلزی موتور به بیرون فراوان معدود هست اما میتواند شکل دهد. بدین ترتیب بیضی ساختن پیستون و همینطور ایجاد لقی در بین سیلندر و پیستون، جهت پرهیز از چسبیده شدن پیستون به سیلندر می باشد. کاربرد مدل آلومینیومی همین قطعه، آن قدر گسترده شده می باشد که در موتورهای دیزلی هم استفاده می شوند؛ البته در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، نوع هایی که از کالا چدن هستند، همچنان کاربرد خویش را مراقبت کرده اند. همین حلقههای فلزی که از محصول چدن خاکستری ساخته می شوند در برابر گرما مقاومت بالایی دارا هستند و همچنین از خاصیت ارتجاعی برخوردارند. مزایا : : مقاوم در برابر حرارت و فشار بالا- انبساط کم- مقاوم در برابر سایش- قیمت ارزان. پیستون پهن قطعهای هست که قطر بیشتری داشته و همچنین شاتون زیاد بلندی دارد که همین طراحی به جهت ایجاد توان 4 برابر هست . گرمای بیشتری دفع می شود و پیستون خنک تر عمل می کند.اما افزایش ضخامت کف پیستون باعث افزایش وزن آن می شود.همچنین اگر کف پیستون خیلی سرد عمل کند،لایه های ادغام هوا-سوخت همسایه آن نمی سوزد.مخلوط هوا-سوخت نسوخته از طریق اگزوز در گوشه و کنار پخش می شود.در نتیجه بازده موتور کاهش و دود آن ارتقاء می یابد. به طور نمونه درصورتیکه دو اتومبیل با موقعیت یکسان، با میزان پیستون های مشخص و معلوم دارید، خودرویی که تعداد بیشتری از همین قطعه دارد، قدرت بیشتری ساخت می کند. هر قطعه از خودرو نقش خاصی بر عهده دارد. نقش برخی از آن‌ها لبریز رنگ و بعضی دیگر نقش کمرنگتری دارند. روغنکاری دیواره سیلندر و پیستون و فاصله لقی آنها. معمولا در جداره ( دیواره ) پیستون ها ، سه شیار ایجاد می نمایند و سه حلقه پیستون باطن همین شیارها می اندازند؛ البته علت این فعالیت چیست؟ به عامل سرعت بالا و مسافت نزدیکی که نسبتبه دیگر اجزا مجاور خود دارند بایستی دائما روغنکاری شوند و در کنار آن در حرارت ایدهآل کار کنند. همین قطعه استوانه شکل پس از احتراق سوخت به بالا و ذیل حرکت میکند. می بایست دقت فراوان به فعالیت آورد که چنانچه سر سیلندر تراش می رود چون گوشه ای ولو کم از ضخامت آن ناچیز می وشد سبب اندک شدن محیط احتراق و بالا رفتن نسبت تراکم موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یک عدد از آنان گرم شدن بیش از میزان موتور می باشد هر یک سری در این شرایط شتاب موتور نیز بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . صورت سر این پیستون ها ، به حرکت مواد سوختی در اتاق احتراق جهت انفجار خوبتر کمک میکند. اما درصورتیکه پیستون را پهن و ارتفاع شاتون را کوتاه کنیم اتفاقی که میافتد این می باشد که اقتدار تولیدی و شتاب ساخت شده به قدری زیاد میباشد که میتوانیم به جهت مثال ; لندکروز را اسم ببریم . همانطور که میدانید بهترین جور برای این وسیله , بوش پیستون 405 تبریز پیستون لاغر اهمیت شاتون به شدت کوتاه است تا بتواند شتاب فراوان زیادی را ساخت نماید . پس بایستی پیستونی به شدت پهن و پهناور با شاتونی فراوان بلند داشته باشند تا بتوانند توان فراوان زیادی را ساخت نمایند . همین پیستون موتور طوری طراحی شده که تو خالی می باشد و در حجم خالی آن نمک ریخته شده تا بتواند کمی در جذب حرارت موثر باشد . قطر پیستون های موتور خودرو در بین ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر و تحول می کند.همه پیستون ها باید هم وزن باشند تا موتور دچار لرزش نشود. سرویس منظم سیستم خنککاری اتومبیل که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات میگردد میتواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی آن پیشگیری کند. پیستون سدیمی که از اسم آن پیداست , پاره ای خیره کننده هست . نشت مایعات از اتومبیل عوارض گوناگونی دارد و اغلب نشان دهنده یک خلل است. در اینجا عمده به تحلیل وب سایت پیستون تبریز پراید.

ایندکسر