قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

شاید بگویید نه , طراحی پیستون در سالید هواپیما داری موتور احتراق خارجی هست و نیازی به پیستون ندارد البته این صحیح نیست. قطعه استوانه شکلی می باشد که در داخل سیلندر اهمیت اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور هست و زمانه های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. یکی از دیگر از معایب دنا پلاس توربو شارژ، کمبود آپشنهای ایمنی است. ولی این نقاط ضعف عبارتند از: استهلاک فراوان پیشرانه، سروصدای بیشاز حد کابین، میزان مرغوب بودن زیر قطعات فنی، کمبود آپشنهای ایمنی، سیستم ترمز ضعیف و امر هیدرولیک. علل اصلی بروز همین ایراد آن میباشد که یا این که سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده است ، یا شمع های موتور از گونه خیلی گرم تعیین شده اند و یا این که این‌که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد واجب عمل می نماید ( یعنی آدوانس هست ) و یا این‌که نسبت جرم به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا به هیچ وجه موتور اختلال کلی گرم شدن را دارد. پیستونهای دو زمانه: این گونه از پیستون در موتورهای کوچک و موتور سیکلتها به کار میرود. این شرایط به موتور شما آسیب می زند، احتمالاً دود بیرون شده از اگزوز نیز تغییر و تحول رنگ می دهد و به رنگ آبی در می آید. همین قطعه استوانه صورت پس از احتراق سوخت به بالا و ذیل حرکت میکند. همین لکه های در قسمت زیرین پیستون مشاهده می شوند و ناشی از رسوب کربن و دوده ای می باشد که در اثر سوختن ترکیب روغن و سوخت به نصیب پائینی پیستون چسبیده اند و ادله آن نیز گرم شدن بیش از اندازه تاج پیستون هست . گیر کردن کل عیار پیستون در باطن سیلندر عمده به همین علت حادثه می افتد که شتاب انبساط پیستون سرعت بالا تر از انبساط سیلندر هست و همین دستور سبب می شود که لقی میان پیستون و سیلندر کمتر پیدا کند . همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و مخلوط سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا کلیدی یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به پایین رانده و تولید نیرو و انرژی بنماید؛ درصورتیکه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی دربین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صدق انجام نمی شود؛ از طرف دیگر درصورتیکه قطر پیستون بخش اعظم از قطر سیلندر باشد ، پیستون درون سیلندر گیر می کند و قابلیت حرکت پیدا نمی کند. در صورتی که شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در مورد پیستون هیدرولیک لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurmahtml nullednulled themesMobil Ödeme Bozdurmabuy instagram followersMobil Ödeme Bozdurma 1xbet