شاید بگویید نه , طراحی پیستون در سالید هواپیما داری موتور احتراق خارجی هست و نیازی به پیستون ندارد البته این صحیح نیست. قطعه استوانه شکلی می باشد که در داخل سیلندر اهمیت اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور هست و زمانه های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. یکی از دیگر از معایب دنا پلاس توربو شارژ، کمبود آپشنهای ایمنی است. ولی این نقاط ضعف عبارتند از: استهلاک فراوان پیشرانه، سروصدای بیشاز حد کابین، میزان مرغوب بودن زیر قطعات فنی، کمبود آپشنهای ایمنی، سیستم ترمز ضعیف و امر هیدرولیک. علل اصلی بروز همین ایراد آن میباشد که یا این که سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده است ، یا شمع های موتور از گونه خیلی گرم تعیین شده اند و یا این که اینکه سیستم جرقه موتور زودتر از موعد واجب عمل می نماید ( یعنی آدوانس هست ) و یا اینکه نسبت جرم به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا به هیچ وجه موتور اختلال کلی گرم شدن را دارد. پیستونهای دو زمانه: این گونه از پیستون در موتورهای کوچک و موتور سیکلتها به کار میرود. این شرایط به موتور شما آسیب می زند، احتمالاً دود بیرون شده از اگزوز نیز تغییر و تحول رنگ می دهد و به رنگ آبی در می آید. همین قطعه استوانه صورت پس از احتراق سوخت به بالا و ذیل حرکت میکند. همین لکه های در قسمت زیرین پیستون مشاهده می شوند و ناشی از رسوب کربن و دوده ای می باشد که در اثر سوختن ترکیب روغن و سوخت به نصیب پائینی پیستون چسبیده اند و ادله آن نیز گرم شدن بیش از اندازه تاج پیستون هست . گیر کردن کل عیار پیستون در باطن سیلندر عمده به همین علت حادثه می افتد که شتاب انبساط پیستون سرعت بالا تر از انبساط سیلندر هست و همین دستور سبب می شود که لقی میان پیستون و سیلندر کمتر پیدا کند . همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و مخلوط سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا کلیدی یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به پایین رانده و تولید نیرو و انرژی بنماید؛ درصورتیکه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی دربین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صدق انجام نمی شود؛ از طرف دیگر درصورتیکه قطر پیستون بخش اعظم از قطر سیلندر باشد ، پیستون درون سیلندر گیر می کند و قابلیت حرکت پیدا نمی کند. در صورتی که شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در مورد پیستون هیدرولیک لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.