تعریف “استراتژی های قیمت گذاری”

تعریف: قیمت ، ارزشی است که برای یک محصول یا خدمات در نظر گرفته می شود و نتیجه مجموعه پیچیده ای از محاسبات ، تحقیقات و درک و توانایی ریسک پذیری است. یک استراتژی قیمت گذاری شامل بخش ها ، توانایی پرداخت ، شرایط بازار ، اقدامات رقیب ، حاشیه تجارت و هزینه های ورودی از جمله موارد دیگر است. این هدف در مشتریان تعریف شده و در برابر رقبا قرار دارد.

توضیحات: چندین استراتژی قیمت گذاری وجود دارد:

قیمت گذاری حق بیمه: قیمت بالا به عنوان معیار تعیین کننده استفاده می شود. چنین استراتژی های قیمت گذاری در بخش ها و صنایعی کار می کند که یک مزیت رقابتی قوی برای شرکت وجود دارد. مثال: پورچ در اتومبیل و ژیلت در تیغه.

قیمت گذاری نفوذ: قیمت برای دستیابی سریع به سهم بازار ، مصنوعی کم است. این کار زمانی انجام می شود که محصول جدیدی به بازار عرضه شود. این قابل درک است که پس از پایان دوره ارتقاء و دستیابی به اهداف سهم بازار ، قیمت ها افزایش می یابد. مثال: نرخ تلفن همراه در هند؛ وام مسکن و غیره مناسبترین کالاها

قیمت گذاری اقتصاد: قیمت بدون زواید. حاشیه های ویفر نازک هستند. هزینه های کلاه مانند هزینه های بازاریابی و تبلیغات بسیار کم است. بازار انبوه و سهم بالای بازار را هدف قرار می دهد. مثال: مواد شوینده دوستانه؛ نیرما؛ تولید کنندگان محلی چای.

استراتژی اسکیت: قیمت بالایی برای یک محصول تا زمانی که رقبا اجازه می دهد تا پس از آن قیمت ها کاهش یابد ، شارژ می شود. ایده این است که حداکثر پول را قبل از اینکه محصول یا بخش جذب شود رقبای بیشتری را جذب کند که سود برای همه افراد ذیل سود کسب کنند ، بازیابی می شود. مثال: اولین قیمت تلفن های همراه ، VCR ها و سایر موارد الکترونیکی که چند بازیکن در آن حکمرانی می کردند ، بازیکنان کم هزینه آسیایی را جذب می کردند.

این چهار استراتژی اساسی است که تغییرات آن در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>